Lufthansa Allegris Business Class A350 (MUC-EWR)

Κάθισμα "Privacy"

Η νέα business class Allegris της Lufthansa υποσχέθηκε να φέρει επανάσταση στην άνεση των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων. Τη δοκίμασα στο δρομολόγιο Μόναχο-Νιούαρκ τον Οκτώβριο του 2025 και εδώ είναι οι πλήρεις εντυπώσεις μου - από τα καθίσματα μέχρι την ποιότητα του φαγητού.

Τελικός μας προορισμός ήταν η Νέα Υόρκη, όπου στη συνέχεια δοκιμάσαμε το εμβληματικό ξενοδοχείο The Plaza - μπορείτε να βρείτε την πλήρη κριτική μας εδώ.

Μάθετε τις τιμές της business class στο lufthansa.com

Μια παράξενη ποικιλία τύπων καθισμάτων - οι περισσότεροι με χρέωση

Η business class της Allegris ήταν λίγο αμφιλεγόμενη από την αρχή. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν 5 διαφορετικοί τύποι καθισμάτων στην κανονική καμπίνα της business class, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι με επιπλέον κόστος.

Αυτό είναι πολύ ασυνήθιστο για την επιχειρηματική θέση. Ναι, για παράδειγμα, στην αντίπαλη αεροπορική εταιρεία Condor μπορείτε να πληρώσετε επιπλέον για ένα πιο ευρύχωρο κάθισμα Prime Seat, το οποίο δοκίμασα σε μια πτήση JNB-FRA τον Αύγουστο του 2025, αλλά αυτό εξακολουθεί να είναι μόνο ένας επιπλέον τύπος καθίσματος.

Με τη Lufthansa, μπορείτε να επιλέξετε μόνο έναν τύπο καθίσματος δωρεάν κατά την αγορά ή το ηλεκτρονικό check-in, και οι άλλοι 4 τύποι είναι έξτρα.

  • Classic Seat - Καθίσματα "A" και "H" στο διάδρομο
    • χωρίς επιπλέον χρέωση
  • Privacy Seat - Κανονικά καθίσματα με παράθυρο με περισσότερη ιδιωτικότητα (ο διάδρομος είναι πιο μακριά από τα καθίσματα "Classic" ή "Extra Long Bed")
    • με επιπλέον χρέωση από 140 eur έως 170 eur
  • Extra Long Bed Seat - Καθίσματα "D" και "G" στο διάδρομο
    • το αναδιπλούμενο κάθισμα έχει μήκος 2,2 μέτρα, όλοι οι άλλοι τύποι έχουν μήκος 1,9 μέτρα
    • επιπλέον χρέωση από 140 eur έως 170 eur
  • Extra Space Seat - Καθίσματα "E", μονό κάθισμα στη μέση
    • σημαντικά διευρυμένοι αποθηκευτικοί χώροι
    • επιπλέον χρέωση από 170 eur έως 230 eur
  • Suite - 4 θέσεις στην 1η σειρά
    • ξεχωριστοί θάλαμοι με τοίχο που κλειδώνει μεταξύ του καθίσματος και του διαδρόμου
    • αυτά τα καθίσματα θυμίζουν περισσότερο την Πρώτη Θέση σε ορισμένες άλλες αεροπορικές εταιρείες
    • επιπλέον χρέωση από 500 eur έως 600 eur

Αγορά εισιτηρίου

Αποφάσισα ότι ήρθε η ώρα να αρχίσω να καίω μίλια από το πρόγραμμα τακτικών επιβατών Miles+Bonus στην ελληνική Aegean Airlines. Ένα εισιτήριο απλής μετάβασης από την Πράγα μέσω Μονάχου στη Νέα Υόρκη κόστισε 55.000 μίλια + περίπου 430 eur σε τέλη.

Ταξιδεύαμε δύο άτομα, αλλά ήθελα και την ασφάλεια μιας θέσης στο παράθυρο.

Ως εκ τούτου, δεν υπήρχε άλλη επιλογή από το να πληρώσω επιπλέον 2x 140 eur για το Privacy Seat.

Για τις τρέχουσες τιμές και τη διαθεσιμότητα των πτήσεων Business Class της Allegris, επισκεφθείτε το lufthansa.com.

Check-in στο αεροδρόμιο

Κάνουμε online check-in 24 ώρες πριν από την αναχώρηση, αλλά επειδή ταξιδεύουμε με παραδοτέες αποσκευές, πρέπει να επισκεφτούμε το γκισέ του αεροδρομίου.

Πετάμε από την Πράγα με ένα σύντομο ταξίδι από την Πράγα στο Μόναχο (δείτε αυτή την κριτική για το πώς είναι η περιφερειακή business class της Lufthansa).

Το γκισέ check-in στην Πράγα είναι ανοιχτό όλη την ημέρα για όλες τις αναχωρήσεις, οπότε ελέγχουμε βολικά τη βαλίτσα μας περισσότερες από 3,5 ώρες πριν από την αναχώρηση.

Υπάρχουν ειδικά γραφεία για τους επιβάτες της business class και δεν περιμένουμε ούτε λεπτό στην ουρά.

Στην επιχειρηματική θέση, υπάρχει όριο βάρους 30 kg και οι αποσκευές έχουν ετικέτα προτεραιότητας. Μπορείτε να μάθετε ποια είναι τα όρια αποσκευών στις άλλες κατηγορίες και ποιες είναι οι μέγιστες διαστάσεις των χειραποσκευών στη σελίδα μας για τις αποσκευές της Lufthansa.

Παίρνουμε κάρτες επιβίβασης από την Πράγα μέχρι τη Νέα Υόρκη, οπότε δεν χρειάζεται να ανησυχούμε για τίποτα στο Μόναχο.

Σαλόνι αναμονής και επιβίβαση

Είχαμε 1,5 ώρα για να αλλάξουμε αεροπλάνο στο Μόναχο, αλλά η πτήση από την Πράγα είχε καθυστέρηση σχεδόν 40 λεπτά, οπότε δεν προλαβαίνουμε το σαλόνι.

Δεν πειράζει, το Μόναχο είναι το πολύ συχνό σημείο μετεπιβίβασης μου, οπότε είμαι σίγουρος ότι σύντομα θα εμφανιστεί στην ιστοσελίδα μας μια κριτική για το Lufthansa Lounge.

Ωστόσο, χρησιμοποιήσαμε το σαλόνι Erste Premier πριν από την περιφερειακή μας πτήση από την Πράγα στο Μόναχο.

Η επιβίβαση είναι πολύ καλά οργανωμένη ανά ομάδα. Είναι εξαιρετικά αποτελεσματική και όλοι οι επιβάτες επιβιβάζονται 15 λεπτά πριν από την αναχώρηση.

Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες, τη μεταφορά μεταξύ των τερματικών σταθμών και συμβουλές για τη μεταφορά μπορείτε να βρείτε στο άρθρο μας: Αεροδρόμιο MUC του Μονάχου - μεταφορές και μετακινήσεις.

Καμπίνα business class - αυστηρή αλλά κομψή

Πετάμε με ένα Airbus A350-900 που είναι μόλις λίγων μηνών και η καμπίνα της business class φαίνεται με την πρώτη ματιά καινούργια και μοντέρνα.

Τα χρώματα είναι ένα μείγμα γκρι, σκούρου μπλε και καφέ. Η καμπίνα μπορεί να φαίνεται λίγο αυστηρή και μη ευρηματική, αλλά στην πραγματικότητα μου αρέσει!

Τα μπλε και μπεζ καθίσματα δημιουργούν μια κομψή εντύπωση και διαθέτουν πολλά μικρά αλλά πολύ πρακτικά χαρακτηριστικά.

Αλλά είναι αλήθεια ότι οι θέσεις όπως η Classic, οι οποίες είναι οι μόνες χωρίς επιπλέον χρέωση, έχουν πραγματικά τη λιγότερη ιδιωτικότητα και είναι πιο εκτεθειμένες στα βλέμματα των άλλων επιβατών που περπατούν στο διάδρομο.

Ένα άνετο κάθισμα γεμάτο πρακτικά χαρακτηριστικά

Οι αμφιβολίες εξαφανίστηκαν και η απογοήτευση για το γεγονός ότι έπρεπε να πληρώσετε επιπλέον γρήγορα εξαφανίστηκε.

Το ίδιο το κάθισμα είναι υπέροχο!

Όχι μόνο από μόνο του, αλλά κυρίως για τον ασυνήθιστα μεγάλο αποθηκευτικό χώρο, ο οποίος συχνά αποτελεί πρόβλημα ακόμη και στις business class με καλύτερη βαθμολογία.

Το διαμέρισμα του καθίσματος είναι εξοπλισμένο με πολλά μικρά αλλά πρακτικά gadgets που κάνουν το ταξίδι πιο ευχάριστο:

  • μια θήκη για γυαλιά
  • κλειδωμένο χώρο αποθήκευσης
  • ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου
  • ένα επιπλέον tablet εκτός από τη μεγάλη οθόνη, εάν θέλετε να παρακολουθείτε ταινίες ή τηλεοπτικές εκπομπές στο κρεβάτι και ξαπλωμένοι, για παράδειγμα
  • φορτιστής γενικής χρήσης και υποδοχή USB

Θέρμανση ή ψύξη του καθίσματος

Ένα απολύτως σπουδαίο χαρακτηριστικό στο tablet αφής είναι η δυνατότητα θέρμανσης ή, αντίθετα, αερισμού και ψύξης ολόκληρου του καθίσματος.

Ο χρόνος απόκρισης είναι πολύ γρήγορος και το κάθισμα αρχίζει να θερμαίνεται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.

Πώς αισθάνεστε όταν κοιμάστε στο κρεβάτι Allegris Business;

Αλλά φυσικά το πιο σημαντικό πράγμα συμβαίνει μεταξύ της κύριας εξυπηρέτησης και της προσγείωσης.

Παρόλο που επρόκειτο για πτήση ημέρας, έπρεπε να δοκιμάσω το κρεβάτι στην business class.

Τα χειριστήρια του καθίσματος είναι πολύ απλά και μπορούν να ξεδιπλωθούν με το πάτημα ενός χειροκίνητου κουμπιού ή μέσω της οθόνης αφής του tablet.

Το κάθισμα μπορεί να φαίνεται στενό με την πρώτη ματιά, αλλά στην πραγματικότητα είναι πολύ άνετο όταν ξεδιπλώνεται σε κρεβάτι!

Ο χώρος για τα πόδια είναι φαρδύς και μπορείτε να κοιμηθείτε άνετα στο κρεβάτι ακόμη και πλάγια.

Κοιμήθηκα υπέροχα και αξιολογώ το κάθισμα παρόμοιο σε ποιότητα με το Prime Seat των αεροπορικών εταιρειών Condor.

Amenity-kit και άλλες ανέσεις

Το κάθισμα συνοδεύεται από ένα εξαιρετικά άνετο μαξιλάρι και μια κουβέρτα.

Δεν διαθέτει κλινοσκεπάσματα, αλλά αυτό τείνει να είναι στάνταρ μόνο στις νυχτερινές πτήσεις.

Ωστόσο, απογοητεύτηκα από την έλλειψη παντόφλας, η οποία είναι σίγουρα πρακτική για πτήσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Θα βρείτε αυτόν τον εξοπλισμό στο διαμέρισμα του καθίσματος:

  • Ακουστικά ακύρωσης θορύβου για το IFE (αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα δικά σας ακουστικά που συνδέονται στην οθόνη μέσω Bluetooth)
  • Ακίνητο νερό 0,5 λίτρα
  • Amenity-kitτο οποίο περιλαμβάνει:
    • Οδοντόβουρτσα + μικρή οδοντόκρεμα
    • ένα υγρό μαντηλάκι
    • ωτοασπίδες
    • μάσκα ματιών
    • κάλτσες
    • καλλυντικά L'Occitane - βάλσαμο χειλιών, κρέμα χεριών, ενυδατική κρέμα προσώπου, σπρέι σώματος

Μπορείτε να πάρετε μαζί σας μπουκάλια με στοματικό διάλυμα, σπρέι ενυδάτωσης ή υγρά μαντηλάκια στις τουαλέτες της business class.

Τρόφιμα κατά τη διάρκεια της πτήσης

Το κάθισμα είναι υπέροχο, το κρεβάτι είναι υπέροχο, αλλά τι γίνεται με την εξυπηρέτηση και την ποιότητα του φαγητού;

Τα αναψυκτικά είναι τα ίδια για όλους τους επιβάτες - οι επιβάτες στις φθηνότερες θέσεις Classic και στις ακριβότερες σουίτες λαμβάνουν την ίδια εξυπηρέτηση.

Πριν από την απογείωση μελετώ το έντυπο μενού που διατίθεται σε κάθε θέση.

Η σύνθεση του μενού είναι πολύ ιδιαίτερη. Υπάρχει ουσιαστικά μόνο επιλογή κρέατος ή θαλασσινών και το μοναδικό χορτοφαγικό πιάτο περιέχει και πάλι μανιτάρια.

Ευτυχώς, μπορείτε να μελετήσετε το μενού πριν από την πτήση σας στη διεύθυνση lufthansa.com/menus-in-business-class.

Εκτός από τα ειδικά πιάτα, μπορείτε να προπαραγγείλετε συνολικά 9 πιάτα εκτός από το κανονικό μενού στο αεροσκάφος δωρεάν. Ωστόσο, ακόμη και η online επιλογή ήταν πολύ περίεργα συγκεντρωμένη - κρέας μόνο χοιρινό ή μοσχάρι, καθόλου επιλογή κοτόπουλου ή γαλοπούλας.

Και από τα χορτοφαγικά πιάτα που δεν περιέχουν μανιτάρια, υπήρχε και πάλι μόνο ένα - μια ινδική επιλογή.

Ποτό καλωσορίσματος και ξηροί καρποί

Η πρώτη υπηρεσία είναι πριν από την έναρξη με τη μορφή ποτού καλωσορίσματος. Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε αφρώδες κρασί, χυμό, νερό ή το κοκτέιλ Aviator με την υπογραφή του.

Εγώ επιλέγω το κοκτέιλ Aviator. Γλυκό, αλλά καλό!

Πριν από το κυρίως πιάτο, παίρνουμε ξηρούς καρπούς και νερό.

Το κύριο πιάτο

Το κυρίως πιάτο φτάνει περίπου μία ώρα μετά την απογείωση. Πριν από το γεύμα, παίρνουμε την παραδοσιακή ζεστή υγρή χαρτοπετσέτα, η οποία μοιράζεται άλλη μια φορά πριν από την προσγείωση.

Το ορεκτικό σερβίρεται πρώτο. Επιλέγω το μοσχαρίσιο μπιφτέκι με σέλινο σχάρας, παντζάρια και κρασί σταφυλιού. Για μένα, ένας απολύτως εξαιρετικός συνδυασμός και η παρουσίαση είναι επίσης πολύ πετυχημένη.

Το κυρίως πιάτο καταφθάνει σε λίγα λεπτά. Υπάρχουν 3 διαφορετικά πιάτα για να διαλέξετε. Εγώ επέλεξα το ριζότο με γαρίδες.

Στην πραγματικότητα, η παρουσίαση του πιάτου είναι μάλλον ατυχής, αλλά η γεύση; Απολύτως ασυναγώνιστη και το ριζότο κριθαριού ειδικότερα είναι ένα από τα καλύτερα που έχω φάει ποτέ!

Παράγγειλα επίσης σαμπάνια με το γεύμα μου. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής άλλων κρασιών ή κοκτέιλ.

Το επιδόρπιο με τη μορφή κέικ μελιού με χρυσό γάλα είναι ένα υπέροχο γλυκό σημείο για το τέλος!

Το πλήρωμα είναι πολύ αποτελεσματικό και προσεκτικό και συλλέγει σχεδόν αμέσως μόλις αρμέξω το γάλα.

Περίπου 20 λεπτά μετά τη συγκομιδή της κύριας υπηρεσίας, το πλήρωμα εξακολουθεί να μοιράζει μικρά τρουφάκια σοκολάτας.

Δείπνο

Προσγειωνόμαστε στη Νέα Υόρκη γύρω στις 18:30 τοπική ώρα, οπότε το σέρβις πριν από την προσγείωση μπορεί να ονομαστεί δείπνο.

Πραγματοποιείται περίπου μιάμιση ώρα πριν από την προσγείωση.

Επέλεξα σολομό και φακές και για επιδόρπιο γιαούρτι με γρανίτα και φρούτα. Και πάλι, μεγάλη ικανοποίηση!

Μετά το γεύμα παίρνουμε περισσότερο παγωτό και επίσης ένα αναμνηστικό κουτί με παραδοσιακή σοκολάτα Lindt.

Εξυπηρέτηση κατά τη διάρκεια της πτήσης και πλήρωμα

Δεν έχω τίποτα να παραπονεθώ για το πλήρωμα. Το σέρβις ήταν πάντα πολύ γρήγορο, το πλήρωμα προσπάθησε να προσφέρει και άλλες επιλογές δείπνου για τους επιβάτες που δεν τρώνε ψάρι ή μανιτάρια...

Κάποιοι μπορεί να μην αισθάνονται άνετα με την τυπική γερμανική αποστασιοποίηση, αλλά το σέρβις είναι απολύτως επαγγελματικό και άψογο!

Σύστημα ψυχαγωγίας

Η οθόνη ανάλυσης 4Κ είναι εξαιρετική. Τα χειριστήρια είναι είτε με οθόνη αφής απευθείας στην οθόνη είτε μέσω ενός tablet στο κάθισμα, ώστε να μπορείτε να ελέγχετε το IFE με το κάθισμα ανασηκωμένο ή από το κρεβάτι.

Τα κανονικά καθίσματα διαθέτουν οθόνη 24 ιντσών, ενώ τα καθίσματα της Business Suite διαθέτουν οθόνη 27 ιντσών.

Η επιλογή ταινιών και τηλεοπτικών εκπομπών είναι εκτεταμένη και εκτιμώ ιδιαίτερα την πολύ μεγάλη ποικιλία του ευρωπαϊκού κινηματογράφου.

Wi-fi

Το δωρεάν internet δεν είναι διαθέσιμο για τους επιβάτες της business class. Δεν υπάρχει χρέωση μόνο για τις Messaging. Πρέπει να πληρώσετε επιπλέον για άλλα πακέτα, όπως ακριβώς και οι επιβάτες της οικονομικής θέσης.

Το Wi-fi λειτουργεί κατά τη διάρκεια της πτήσης στο επίπεδο πτήσης, δηλαδή όχι κατά την απογείωση και την προσγείωση.

Η ταχύτητα του διαδικτύου ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με το πού βρίσκεται το αεροσκάφος εκείνη τη στιγμή. Χρησιμοποίησα το διαδίκτυο για να συνομιλήσω. Προσπάθησα επίσης να εργαστώ, αλλά αυτό ήταν πρακτικά αδύνατο ακριβώς λόγω της άθλιας ταχύτητας.

Συμπέρασμα: Lufthansa Allegris Business Class - ένα βήμα προς τα εμπρός, αλλά με αμφισβητήσεις

Ναι, όσον αφορά την επιλογή θέσης, είναι πραγματικά εκπληκτικό το γεγονός ότι μπορείτε να επιλέξετε μόνο έναν από 5 διαφορετικούς τύπους θέσεων δωρεάν.

Αυτό είναι απλά περίεργο και ενοχλητικό, ειδικά αν ταξιδεύετε ως ζευγάρι, όπου η συνολική τιμή του εισιτηρίου μπορεί να αυξηθεί κατά περισσότερα από 400 ευρώ.

Η ίδια η εμπειρία της πτήσης ήταν πάντως πολύ καλή! Υπάρχουν καλύτερες business class, αυτό είναι σίγουρο. Αλλά αξιολογώ τη νέα Business class της Allegris πάνω από το μέσο όρο, τουλάχιστον εντός Ευρώπης!

Πλεονεκτήματα

  • Κομψός σχεδιασμός καμπίνας
  • Πολλά πρακτικά χαρακτηριστικά στο κάθισμα
  • Άνετο κρεβάτι
  • Σύγχρονη διάταξη καθισμάτων 1-2-1 που παρέχει άφθονη ιδιωτικότητα
  • Εξαιρετικό σύστημα ψυχαγωγίας συγκρίσιμο με το IFE
  • Ποιότητα φαγητού
  • Επαγγελματικό πλήρωμα

Μειονεκτήματα

  • Σύνθεση μενού - απουσία πιάτων κοτόπουλου και μεγάλη εκπροσώπηση των πιάτων θαλασσινών
  • Παράξενος αριθμός τύπων καθισμάτων, οι περισσότεροι με πρόσθετο κόστος
  • Απουσία παντόφλας
  • Συχνά υψηλές τιμές πτήσεων

Πώς μοιάζει η Eurobusiness class σε περιφερειακά δρομολόγια; Σύντομα θα γράψω μια κριτική για την πτήση Μόναχο-Κάιρο με το Airbus A321.

Παρόμοιες πτήσεις με ανταπόκριση πραγματοποιούνται συνήθως μέσω των κύριων κόμβων της Lufthansa - Μόναχο (MUC) και Φρανκφούρτη (FRA ) - των οποίων τους αναλυτικούς οδηγούς για τα αεροδρόμια μπορείτε να βρείτε εδώ.

Βρείτε τιμές business class στο lufthansa.com

Η Business Class της Allegris είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αν και δεν είναι απαλλαγμένη από τα ελαττώματά της. Η μεγαλύτερη απογοήτευση είναι το σύστημα προσαυξήσεων για τις περισσότερες θέσεις, αλλά κατά τα άλλα η νέα καμπίνα είναι μία από τις πιο ευχάριστες οπτικά και λειτουργικά στην Ευρώπη.

Ελέγξτε τις άλλες αξιολογήσεις μας για την επιχειρηματική ή την πρώτη θέση.

Έμειναν ερωτήσεις;

Αν έχετε ερωτήσεις ή σχόλια σχετικά με το άρθρο...

0 σχόλια

Συνδεθείτε στο Cestee

... η παγκόσμια ταξιδιωτική κοινότητα

Συνεχίστε με το Facebook

Δεν έχετε ακόμη τον ταξιδιωτικό σας λογαριασμό; Εγγραφείτε