Egyptair B737: ανασκόπηση της παλιάς Business Class CAI-MUC
Μέρος του μεγάλου ταξιδιού μου με τη νέα Πρώτη Θέση της Lufthansa Allegris στην Ιαπωνία περιελάμβανε αρκετές περιφερειακές πτήσεις με αεροσκάφη που δεν διαθέτουν καθόλου Πρώτη Θέση. Έτσι, αυτές οι ενδιάμεσες στάσεις έγιναν στη Business Class.
Αγορά και επιλογή των πτήσεων
Για τη χαμηλότερη τιμή, αγόρασα το εισιτήριό μου για την Πρώτη Θέση από το Κάιρο, όπου είχα τη δυνατότητα να επιλέξω απευθείας πτήση με τη Lufthansa προς τη Φρανκφούρτη ή πτήση με την Egyptair προς το Μόναχο, ακολουθούμενη από πτήση εσωτερικού με τη Lufthansa από το Μόναχο προς τη Φρανκφούρτη.
Φυσικά επέλεξα τη δεύτερη επιλογή για να δοκιμάσω την περιφερειακή business class της Egyptair, με την οποία δεν είχα ξαναπετάξει.
Αρχικά η πτήση από το Κάιρο στο Μόναχο επρόκειτο να γίνει με Airbus A320neo με τη νέα business class, αλλά τελικά έγινε αλλαγή τύπου και πέταξα με Boeing 737-800 με παλαιότερη καμπίνα παλιάς σχολής.
Πώς μοιάζει μια τέτοια business class και αξίζει να πληρώσετε επιπλέον γι' αυτήν;
- Κάιρο CAI - Μόναχο MUC
- Χρόνος πτήσης: Πτήση για το Μόναχο, Μόναχο, Μόναχο, Μόναχο, Μόναχο, Μόναχο: 3 ώρες και 50 λεπτά
- Θέση: 11A
- Aircraft: Boeing 737-800, SU-GEE
Check-in στο αεροδρόμιο
Κάνω check-in στο αεροδρόμιο του Καΐρου, το οποίο είναι ο κύριος κόμβος της Egyptair.
Αυτό σημαίνει ότι η Egyptair διαθέτει μεγάλο αριθμό γκισέ που είναι ανοιχτά όλη την ημέρα και μπορώ να κάνω check-in περισσότερες από 4 ώρες πριν από την αναχώρηση.
Υπάρχουν πολλά γκισέ αφιερωμένα στους επιβάτες της business class, οπότε δεν περιμένω 5 λεπτά για να κάνω check in.
Ο τελικός μου προορισμός είναι το Τόκιο, με 2 ώρες για να συνδεθώ στο Μόναχο και 22 ώρες στη Φρανκφούρτη. Μου προσφέρεται η επιλογή να ελέγξω τη βαλίτσα μου κατευθείαν στο Τόκιο ή μόνο στη Φρανκφούρτη.
Επιλέγω την επιλογή και κάνω check-in μόνο στη Φρανκφούρτη, καθώς θα πρέπει να ξεπακετάρω τα χειμερινά μου πράγματα - στη Φρανκφούρτη σκοπεύω να επισκεφθώ τις τοπικές διάσημες χριστουγεννιάτικες αγορές.
Η Egyptair και όλες οι αεροπορικές εταιρείες της Star Alliance διαθέτουν ειδική διαδρομή ταχείας μετάβασης στον έλεγχο διαβατηρίων για τους επιβάτες της business class και τους κατόχους χρυσής κάρτας. Ωστόσο, υπάρχει περισσότερος κόσμος από ό,τι στην κανονική ουρά, οπότε δεν θα το χρησιμοποιήσω.
Σαλόνι αναμονής και επιβίβαση στο Κάιρο
Οι περισσότερες πτήσεις της Egyptair εκτελούνται από τον αεροσταθμό 3, όπου η αεροπορική εταιρεία διαθέτει τα δικά της σαλόνια αναμονής.
Δυστυχώς, η τρέχουσα πτήση μου για Μόναχο είναι από τον αεροσταθμό 2, οπότε αφού περάσω από τον έλεγχο διαβατηρίων μετακινούμαι στον μικρότερο από τους αεροσταθμούς, όπου η Egyptair χρησιμοποιεί μόνο το συμβεβλημένο Plaza Premium Lounge.
Πρόκειται για ένα μικρό και όχι πολύ καλά εξοπλισμένο σαλόνι, το οποίο είναι συχνά γεμάτο κόσμο και είναι σημαντικά άβολο. Μάλιστα, χωρίζεται από τον διάδρομο μόνο με ένα παραβάν και όχι με συμπαγή τοίχο.
Ωστόσο, ο μπουφές πρωινού είναι αρκετά μεγάλος, οπότε παίρνω πρωινό και στη συνέχεια πηγαίνω αμέσως στην πύλη αναχώρησης - ο τερματικός σταθμός 2 είναι πολύ ευρύχωρος με πολλά καθίσματα και, παραδόξως, ένα πιο ήσυχο περιβάλλον από το ίδιο το σαλόνι.
Η πτήση ήταν στην ώρα της και η επιβίβαση ήταν πολύ οργανωμένη ανά ομάδα. Οι επιβάτες της επιχειρηματικής θέσης επιβιβάστηκαν στη 2η ομάδα αμέσως μετά τις οικογένειες με παιδιά και τους χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων.
Καμπίνα και καθίσματα - παλιάς σχολής αλλά άνετα
Ακόμη και στις περιφερειακές πτήσεις, η Egyptair, σε αντίθεση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, διαθέτει πλήρη καμπίνα Business Class με άνετα καθίσματα σε διάταξη 2-2.
Ωστόσο, η business class στο Boeing 737-800 είναι παλαιότερη - χρονολογείται περίπου από το 2005 - και οι ανέσεις το δείχνουν.
Ωστόσο, τα καθίσματα είναι φαρδιά, πολύ μαλακά, άνετα και ο χώρος για τα πόδια είναι άφθονος ακόμη και για τους ψηλούς ανθρώπους.
Το μεγάλο μειονέκτημα είναι το εξαιρετικά άβολο προσκέφαλο, το οποίο είναι σχεδόν αδύνατο να διαμορφωθεί.
Επίσης, μάλλον περίεργο είναι το παλιομοδίτικο υποπόδιο, το οποίο ακόμα δεν ξέρω πραγματικά πώς να το χρησιμοποιήσω.
Εντελώς εκτός τόπου και χρόνου για σήμερα είναι η ατομική οθόνη στο κάθισμα, η οποία νομίζω ότι ήταν ξεπερασμένη την εποχή της κατασκευής. Είναι αδύνατο να παρακολουθήσετε οποιαδήποτε ταινία ποιότητας σε μια μικροσκοπική οθόνη με άθλια ανάλυση, και θα συνιστούσα οπωσδήποτε να κατεβάσετε ταινίες ή τηλεοπτικές εκπομπές στο δικό σας τηλέφωνο ή φορητό υπολογιστή εκ των προτέρων.
Σε γενικές γραμμές πάντως, μπορώ να πω ότι το ίδιο το κάθισμα είναι άνετο, η ανάκλιση είναι επαρκής και σε σύγκριση με σχεδόν οποιαδήποτε ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία είναι ένα σταθερό προϊόν.
Αναψυκτικά και εξυπηρέτηση κατά τη διάρκεια της πτήσης
Ακόμη και κατά την επιβίβαση, με υποδέχονται με ένα πακέτο με χρήσιμα πράγματα για χρήση κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Οι επιβάτες της Business Class λαμβάνουν ένα αρκετά μεγάλο και άνετο μαξιλάρι, μια κουβέρτα και ένα μικρό amenity-kit.
Η γκρίζα τσάντα δεν δείχνει πολύ ευπαρουσίαστη, αλλά το περιεχόμενό της είναι αρκετά γενναιόδωρο - μέσα θα βρείτε μια μάσκα ματιών, κάλτσες, μια χτένα, ωτοασπίδες, ξηρή κρέμα χεριών, βάλσαμο χειλιών από ταλάμη ελαφιού, μια οδοντόβουρτσα, ένα στυλό και ένα συσκευασμένο υγρό μαντηλάκι.
Πριν από την αναχώρηση θα μου δοθεί ένα ποτό καλωσορίσματος - επιλογή νερού ή χυμού - και ένα συσκευασμένο κρύο υγρό μαντηλάκι.
Οι επιβάτες της επιχειρηματικής θέσης έχουν στην τσέπη του καθίσματός τους ένα μπουκάλι μισού λίτρου με μη παγωμένο νερό.
Περίπου 20 λεπτά μετά την απογείωση, η πρώτη εξυπηρέτηση έρχεται με τη μορφή ενός αναψυκτικού και ενός μικρού μπισκότου.
Το κύριο σέρβις δεν γίνεται παρά περίπου 1,5 ώρα μετά την απογείωση. Οι επιβάτες έχουν ένα κλασικό εκτυπωμένο μενού από το οποίο μπορούν να επιλέξουν 2 διαφορετικά ορεκτικά και 4 διαφορετικά κυρίως πιάτα.
Επιλέγω τον σολομό ως ορεκτικό και το κοτόπουλο με κουσκούς ως κυρίως πιάτο.
Έχω φάει καλύτερα γεύματα σε αεροπλάνο, και το κοτόπουλο και το κουσκούς είναι αρκετά στεγνά.
Αλλά το επιδόρπιο με τη σοκολάτα Ντουμπάι είναι πολύ καλό.
Το τραπέζι φαγητού βρίσκεται στην πλάτη του καθίσματος και είναι εύκολο να το στήσετε και να το κατεβάσετε μόνοι σας.
Μεταξύ των καθισμάτων υπάρχουν πρίζες γενικής χρήσης για τη φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών.
Μια ωραία λεπτομέρεια είναι τα αυτοκόλλητα με πληροφορίες για το πλήρωμα, αν θέλετε να σας ξυπνήσουν για ένα γεύμα ή, αντίθετα, δεν θέλετε να σας ενοχλήσουν κατά τη διάρκεια της πτήσης. Κολλάτε το αυτοκόλλητο της επιλογής σας στο πάνω μέρος του καθίσματός σας.
Η βαθμολογία μου
Η business class του Boeing 737 της Egyptair είναι ομολογουμένως παλιά και, για παράδειγμα, το IFE - το σύστημα ψυχαγωγίας εν πτήσει - εντελώς ανεπαρκές, αλλά συνολικά τα καθίσματα είναι αρκετά άνετα και καλύτερα από τη συντριπτική πλειοψηφία των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών.
Πέταξα με τη Lufthansa business class στην επιστροφή από το Μόναχο στο Κάιρο και η άνεση είναι ασύγκριτα καλύτερη στην Egyptair. Σαφώς και χωρίς αμφιβολία.
Η εξυπηρέτηση κατά τη διάρκεια της πτήσης είναι μάλλον μέτρια. Ειδικά από το φαγητό ήμουν αρκετά απογοητευμένος, από την άλλη πλευρά το amenity-kit είναι μάλλον πάνω από το μέσο όρο για μια περιφερειακή πτήση σε σύγκριση με άλλες αεροπορικές εταιρείες στην περιοχή.
Συνολικά, η Egyptair διαθέτει ένα απαρχαιωμένο αλλά αρκετά σταθερό προϊόν που ξεπερνά τις ευρωπαϊκές κυρίως αεροπορικές εταιρείες σχεδόν σε όλα τα σημεία.
Ποιες άλλες πτήσεις έχουμε βιώσει;
Συγκρίνετε πώς είναι η περιφερειακή business class σε άλλες αεροπορικές εταιρείες ή σε άλλα δρομολόγια και αεροσκάφη στις άλλες αξιολογήσεις μας.
Έχουμε ήδη αυτές τις κορυφαίες κριτικές στον ιστότοπο:
Έμειναν ερωτήσεις;
Αν έχετε ερωτήσεις ή σχόλια σχετικά με το άρθρο...