Πού και γιατί μπορώ να ελέγξω την κράτηση της πτήσης μου;
Ο έλεγχος της κράτησης της πτήσης σας είναι μία από τις αναπόσπαστες διαδικασίες πριν από την αναχώρηση που πρέπει να εκτελεί κάθε ταξιδιώτης, ανεξάρτητα από την προηγούμενη εμπειρία του σε ταξίδια και έκδοση εισιτηρίων. Οι πληροφορίες σχετικά με τις αλλαγές στην κράτηση δεν θα φτάνουν πάντα σε εσάς, οπότε είναι προτιμότερο να βεβαιωθείτε ότι θα λάβετε τα μέτρα σας.
Γιατί να ελέγχετε ενεργά την κράτησή σας;
Συνιστώ να ελέγχετε το εισιτήριό σας τόσο λίγες ημέρες ή ώρες πριν από την αναχώρηση όσο και λίγες εβδομάδες μετά την αγορά του, και όχι μόνο για λανθασμένες τιμές, λανθασμένους ναύλους ή λανθασμένα εισιτήρια.
Μπορεί να διαπιστώσετε ότι η πτήση σας έχει καθυστερήσει μερικές δεκάδες λεπτά, τότε ελέγξτε την εγκυρότητα της κράτησης και ότι όντως θα αναχωρήσετε την τελευταία.
Πότε είναι η ιδανική στιγμή για να ελέγξω την κράτησή μου;
| Όταν | Γιατί |
|---|---|
| Αμέσως μετά την αγορά | Επαλήθευση ότι το όνομά σας είναι σωστό, έλεγχος πτήσεων |
| 30 ημέρες πριν από την αναχώρηση | οι αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να αλλάξουν τις ώρες πτήσεων |
| 72 ώρες πριν από την αναχώρηση | τελικός έλεγχος πριν από το ταξίδι |
| 24 ώρες πριν από την αναχώρηση | check-in, συμπλήρωση εγγράφων (αριθμός διαβατηρίου) |
Αν και η αεροπορική εταιρεία είναι υποχρεωμένη να σας ενημερώνει όταν αλλάζει η πτήση, αυτό δεν συμβαίνει πάντα.
Για παράδειγμα, στο ταξίδι μου στην Τανζανία τον Οκτώβριο του 2025, δεν θα γνώριζα καθόλου για την ακύρωση της πτήσης μου με την Air Tanzania αν δεν είχα ελέγξει ενεργά την κατάσταση της πτήσης μου 14 ημέρες πριν από την αναχώρηση.
Μπορεί να υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους δεν θα γνωρίζετε για μια αλλαγή πτήσης. The most common are:
- Αγοράσατε την πτήση μέσω τρίτου μέρους (πρακτορείο όπως το Kiwi.com) - δεν υπάρχει πάντα καλή επικοινωνία μεταξύ της αεροπορικής εταιρείας και του πρακτορείου, οπότε ούτε εσείς θα γνωρίζετε την αλλαγή πτήσης
- Το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την αλλαγή πτήσης μπαίνει στο φάκελο "Spam".
- Πληκτρολογήσατε λάθος email όταν αγοράσατε την πτήση
- Η αεροπορική εταιρεία επικοινωνεί μαζί σας τηλεφωνικά και δεν απαντάτε σε έναν άγνωστο αριθμό από το εξωτερικό
Συγκρίνετε τις τιμές των πτήσεων στο skyscanner.com
Πού μπορώ να ελέγξω την κράτησή μου;
Θα χρειαστείτε μόνο ένα πράγμα για να το κάνετε αυτό - τον 6ψήφιο κωδικό κράτησης. Γενικά μοιάζει με RF3U7P και θα τον λάβετε στο email επιβεβαίωσης της αγοράς σας.
Αυτός ο αριθμός αναφέρεται συνηθέστερα ως κωδικός PNR, αριθμός κράτησης ή αριθμός επιβεβαίωσης. Κάθε αεροπορική εταιρεία ή πρακτορείο τον αποκαλεί ελαφρώς διαφορετικά.
Προσέξτε, ωστόσο, ότι ενδέχεται να λάβετε αρκετούς από αυτούς τους κωδικούς.
Κάθε κωδικός χρησιμοποιείται για την επικοινωνία με κάποιον άλλον - έναν μεταπωλητή εισιτηρίων, ένα παγκόσμιο σύστημα κρατήσεων ή μια αεροπορική εταιρεία. Επομένως, εάν ο πρώτος κωδικός δεν λαμβάνεται από την εφαρμογή ελέγχου εισιτηρίων που χρησιμοποιείτε, μην πανικοβάλλεστε και προσπαθήστε να βρείτε έναν άλλο κωδικό.
Το επώνυμο ενός από τους επιβάτες εισάγεται μαζί με τον κωδικό κράτησης, χωρίς τόνους.
Ιστοσελίδα αεροπορικής εταιρείας
Ο καλύτερος τρόπος για να ελέγξετε την κράτηση της πτήσης σας είναι στον ιστότοπο της αεροπορικής εταιρείας, όπου θα πρέπει πάντα να μπορείτε να βλέπετε σίγουρα τυχόν αλλαγές.
Επιπλέον, μπορείτε συχνά να επιλέξετε πρόσθετες υπηρεσίες, όπως η κράτηση συγκεκριμένης θέσης ή η προσθήκη αποσκευών, απευθείας στον ιστότοπο της αεροπορικής εταιρείας.
- Το check-in λειτουργεί μόνο με τον κωδικό PNR της αεροπορικής εταιρείας
- εάν έχετε κάνει κράτηση για την πτήση σας μέσω άλλου ιστότοπου (Kiwi.com, Trip.com κ.λπ.), ενδέχεται να μην λάβετε καθόλου τον κωδικό PNR της αεροπορικής εταιρείας μαζί με το εισιτήριό σας και δεν θα μπορείτε να συνδεθείτε στον ιστότοπο της αεροπορικής εταιρείας
- στους ιστότοπους των αεροπορικών εταιρειών, αναζητήστε τη σύνδεση κράτησης συνήθως κάτω από τις καρτέλες Manage Booking, My Booking, My Trips κ.λπ.
Συμβουλή: Ελέγξτε τον ιστότοπό μας για πλήρεις πληροφορίες σχετικά με την αεροπορική εταιρεία - επιτρεπόμενο όριο αποσκευών, υπηρεσίες επί του σκάφους ή πότε είναι διαθέσιμο το online check-in.
Στον ιστότοπο του πρακτορείου ηλεκτρονικών πωλήσεων
Εάν αγοράσατε την πτήση σας μέσω τρίτου και δεν λάβατε τον κωδικό PNR της αεροπορικής εταιρείας, θα είναι δυνατόν να τον ελέγξετε μόνο στον ιστότοπο του πρακτορείου κάτω από τον δικό του αριθμό κράτησης.
Το μειονέκτημα είναι ότι μερικές φορές μόνο η αεροπορική εταιρεία έχει έγκυρες πληροφορίες και ενδέχεται να μην μπορείτε να δείτε τυχόν αλλαγές όταν ελέγχετε την κράτησή σας στον ιστότοπο του διαδικτυακού πρακτορείου πωλήσεων.
Εργαλεία GDS
Τα χρήσιμα εργαλεία ελέγχου εισιτηρίων αντλούν δεδομένα απευθείας από τα Παγκόσμια Συστήματα Διανομής (GDS), την ίδια βάση δεδομένων που χρησιμοποιούν, για παράδειγμα, οι αεροπορικές εταιρείες.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα εργαλεία για να δείτε την κατάσταση του εισιτηρίου σας, ειδικά αν δεν αγοράζετε την πτήση σας απευθείας από τον ιστότοπο της αεροπορικής εταιρείας, αλλά μέσω ενδιάμεσου φορέα (Kiwi, Expedia, MyTrip, Booking.com κ.λπ.).
Ορισμένοι από αυτούς τους διαμεσολαβητές δεν παρέχουν απευθείας κωδικό PNR για να συνδεθείτε στον ιστότοπο της αεροπορικής εταιρείας. Ωστόσο, συνδεόμενοι σε αυτά τα εργαλεία, συχνά λαμβάνετε επίσης τον κωδικό PNR της αεροπορικής εταιρείας, ώστε να μπορείτε να ελέγξετε την κράτησή σας απευθείας με την αεροπορική εταιρεία.
Υπάρχουν διάφορα εργαλεία GDS για τον έλεγχο του εισιτηρίου σας:
| Το εργαλείο | Σύστημα GDS | Παραδείγματα προμηθευτών |
|---|---|---|
| CheckMyTrip | Amadeus | Booking.com, Opodo, Expedia, Trip.com |
| ViewTrip | Travelport | Edreams, MakeMyTrip, Flight Centre |
|
|
Sabre | Tiket.com, Priceline, Lastminute.com |
* Το Tripcase.com δεν λειτουργεί από τον Απρίλιο του 2025. Μπορείτε να ελέγξετε την κράτησή σας μόνο με τον συγκεκριμένο πωλητή λιανικής πώλησης από τον οποίο αγοράσατε το εισιτήριο, εφόσον επιτρέπει αυτή τη δυνατότητα.
Ωστόσο, οι πωλητές συχνά συνεργάζονται με πολλαπλά συστήματα GDS, οπότε αν ο κωδικός κράτησής σας δεν λειτουργεί με ένα εργαλείο, μπορείτε να δοκιμάσετε ένα άλλο. Τα παραπάνω είναι παραδείγματα προτιμώμενων συστημάτων GDS, αλλά η Edreams, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί συχνά και το Amadeus.
Πώς μπορώ να εγγραφώ;
- CheckMyTrip - checkmytrip.com
- πρέπει να δημιουργήσετε λογαριασμό, να συνδεθείτε και να κατεβάσετε την εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα
- στη συνέχεια, συμπληρώστε τον αριθμό κράτησης + το επώνυμό σας
- ViewTrip - viewtrip.travelport.com
- χρειάζεστε μόνο τον αριθμό κράτησης + το επώνυμό σας
Συνδυασμός πτήσεων με πολλαπλές αεροπορικές εταιρείες
Εάν το ταξίδι σας συνδυάζει πολλές διαφορετικές αεροπορικές εταιρείες, κάθε μία από αυτές μπορεί να έχει το δικό της PNR (αριθμό κράτησης).
Για παράδειγμα, στο ταξίδι μου από την Πράγα στη Ζανζιβάρη πέταξα με τη Lufthansa και την Oman Air.
Όλες οι πτήσεις αγοράστηκαν ως μία κράτηση, ωστόσο η πτήση της Lufthansa από την Πράγα στη Φρανκφούρτη είχε διαφορετικό κωδικό PNR από την πτήση της Oman Air από τη Φρανκφούρτη FRA μέσω Muscat MCT στη Ζανζιβάρη ZNZ.
Σε αυτή την περίπτωση, το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επιβεβαίωσης έδειχνε και τους δύο κωδικούς για κάθε αεροπορική εταιρεία, ώστε να μπορώ να ελέγξω ολόκληρη την κράτηση στους ιστότοπους και των δύο αεροπορικών εταιρειών.
Ωστόσο, αυτός δεν είναι πάντα ο κανόνας. Επομένως, ελέγχετε πάντα την κράτησή σας στον ιστότοπο της αεροπορικής εταιρείας με την οποία κάνατε απευθείας κράτηση για την πτήση. Εκεί θα πρέπει να εμφανίζονται όλες οι πτήσεις (συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων άλλων συνεργαζόμενων αεροπορικών εταιρειών).
Ωστόσο, είναι πιθανό, για παράδειγμα, να μπορείτε να κάνετε κράτηση για συγκεκριμένη επιλογή θέσης μόνο για πτήσεις με την αεροπορική εταιρεία στον ιστότοπο της οποίας ελέγχετε την κράτησή σας.
Συχνές ερωτήσεις
Πώς μπορώ να ξέρω αν έχω εκδώσει εισιτήριο;
Όταν ελέγχετε την κράτησή σας, πληκτρολογείτε τον κωδικό κράτησης (PNR code).
Θα πρέπει να δείτε τα στοιχεία της πτήσης και ειδικότερα τον αριθμό του εισιτηρίου (13 ψηφία). Χωρίς αυτόν τον αριθμό, το εισιτήριο δεν εκδίδεται!
Γιατί δεν μπορώ να συνδεθώ στον ιστότοπο της αεροπορικής εταιρείας;
Πιθανώς έχετε τον κωδικό PNR του μεταπωλητή (OTA) μέσω του οποίου αγοράσατε την πτήση. Αυτός ο αριθμός PNR είναι διαφορετικός από τον αριθμό κράτησης της αεροπορικής εταιρείας.
Μια άλλη πιθανότητα είναι το ταξίδι σας να περιλαμβάνει πολλές αεροπορικές εταιρείες (πετάτε με πτήση ανταπόκρισης), όπου και πάλι κάθε αεροπορική εταιρεία μπορεί να έχει τον δικό της κωδικό PNR. Σε αυτή την περίπτωση, δοκιμάστε να συνδεθείτε στον ιστότοπο της άλλης αεροπορικής εταιρείας.
Τι γίνεται αν η αεροπορική εταιρεία αλλάξει την πτήση;
Έχετε δικαίωμα:
- να κάνετε νέα κράτηση για διαφορετική πτήση ή ημερομηνία
- επιστροφή χρημάτων και ακύρωση της πτήσης
Εάν ταξιδεύετε με αεροπορική εταιρεία εγγεγραμμένη στην ΕΕ ή με οποιαδήποτε πτήση από την ΕΕ, δικαιούστε επίσης οικονομική αποζημίωση.
Υποβάλετε αίτηση για αποζημίωση εδώ
Πώς μπορώ να μάθω πληροφορίες σχετικά με τη μεταφορά μου;
Ανατρέξτε στους οδηγούς μας για το αεροδρόμιο, όπου περιγράφουμε τις διαδικασίες μεταφοράς από τη δική μας εμπειρία, αλλά και, για παράδειγμα, τις υπηρεσίες του αεροδρομίου ή τον τρόπο μετάβασης στο κέντρο της πόλης.
Τι άλλο πρέπει να ελέγξετε πριν ταξιδέψετε;
Πάρτε έμπνευση από τους οδηγούς προορισμών μας, τους οποίους γράφουμε μόνο από μέρη που έχουμε επισκεφθεί προσωπικά.
Έχετε περισσότερες ερωτήσεις; Δημοσιεύστε τις στα σχόλια παρακάτω.
Έμειναν ερωτήσεις;
Αν έχετε ερωτήσεις ή σχόλια σχετικά με το άρθρο...